Nasze pielgrzymki

Pielgrzymko-ferie
w górskich klimatach

(27-29 stycznia 2014)

W poniedziałek, 27. stycznia o godzinie 6-tej wyruszyliśmy na kolejną pielgrzymkę. Tym razem ksiądz Grzegorz Rajs zabrał nas na Podhale i Pieniny. Podróż rozpoczęliśmy od modlitwy.

Autostradą A-4 ruszyliśmy w kierunku Krakowa i Myślenic, by około godz. 9.45 dotrzeć do Zakopanego. Pobyt w tym jakże urokliwym miejscu zaczęliśmy od przywitania się z Matką Boską na Krzeptówkach. Tam też uczestniczyliśmy we Mszy św., którą sprawował ksiądz Grzegorz wraz ze swoim przyjacielem, ks. Grzegorzem Kozakiewiczem. Po Eucharystii wróciliśmy do centrum Zakopanego i kolejką linową wjechaliśmy na Gubałówkę.

Pogoda była wspaniała, wręcz bajeczna. Widok na Tatry – znakomity, a słonko, pomimo mroźnej aury, przypiekało nasze twarze.

Popołudniu pożegnaliśmy zimową stolicę naszego kraju i udaliśmy się do Ochotnicy Górnej, gdzie w pensjonacie „Pod Cyrhlą” przepysznym obiadem przywitali nas gospodarze. Po posiłku i krótkim odpoczynku atrakcji nastąpił ciąg dalszy. Zaplanowany na wieczór kulig był idealnym zakończeniem pierwszego dnia pobytu na pielgrzymko-feriach.

Przejażdżka w saniach zaprzęgniętych w konie, dźwięk dzwoneczków i zimowa aura wprawiły w zachwyt każdego z nas. I nawet mróz szczypiący w nosy nie zniechęcił do dalszej zabawy. Przy zimowym ognisku nie tylko grzaliśmy zmarznięte dłonie, ale zajadaliśmy się bigosem i góralskim chlebem, który popijaliśmy gorącą herbatą i grzańcem. Po kolacji zgromadziliśmy się wokoło ogniska wyśpiewując kolędy oraz biesiadne piosenki. Atmosfera była iście rodzinna. Do pensjonatu wróciliśmy późnym wieczorem, a powrotnej przejażdżce towarzyszyły zapalone pochodnie.

Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Krościenka nad Dunajcem. Odwiedziliśmy Centrum Ruchu Światło-Życie i zmówiliśmy modlitwę nad grobem Sługi Bożego ks. Franciszka Blachnickiego, założyciela ruchu oazowego. Kolejnym celem naszej pielgrzymki był Ludźmierz i Sanktuarium Maryjne.

W kościele Wniebowzięcia NMP uczestniczyliśmy we Mszy świętej, a po uczcie duchowej przyszedł czas na ucztę ziemską. W pobliskiej jadłodajni zjedliśmy przepyszny żurek z kiełbasą. Następnie zwiedziliśmy sanktuarium, ogród różańcowy i udaliśmy się do Nowego Targu, gdzie zajrzeliśmy do kościoła św. Katarzyny. Na podwieczorek, pomimo zimowej pogody, zjedliśmy lody.

Po powrocie, w pensjonacie czekała na nas wystawna kolacja. Atrakcją zaś wieczoru była zabawa przy dźwiękach góralskiej kapeli. Wspólnym przyśpiewkom nie było końca.

W środę rano, po śniadaniu i spakowaniu swoich rzeczy wyjechaliśmy do Krakowa – Łagiewnik. Na miejscu byliśmy około godz. 14.30. W Sanktuarium Bł. Jana Pawła II ksiądz Grzegorz odprawił Mszę św., a następnie nabożeństwo. Po zakończonych modlitwach za przewodnikiem udaliśmy się na zwiedzanie tego przepięknego miejsca. Sanktuarium Błogosławionego Jana Pawła II erygował ks. kard. Stanisław Dziwisz 11 czerwca 2011 roku. Tego dnia relikwie Ojca Świętego wprowadzono procesyjnie do Kościoła Relikwii w Centrum „Nie lękajcie się”. Dolna część świątyni została poświęcona oraz dedykowana Błogosławionemu Papieżowi Polakowi. Ten moment rozpoczął oficjalnie kult Jana Pawła II w tym miejscu, dlatego na szlaku naszego pielgrzymowania nie mogło zabraknąć tego miejsca.

W Krakowie oglądaliśmy także szopki bożonarodzeniowe. Podziwialiśmy stajenkę w kościele OO. Bernardynów oraz w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa.

Do Suchej Góry wróciliśmy późnym wieczorem.

W imieniu uczestników pielgrzymko-ferii dziękuję księdzu Grzegorzowi za zorganizowanie kolejnego wspaniałego wyjazdu. Z każdej pielgrzymki czerpiemy pozytywną energię, wracamy bogatsi o nowe wrażenia, a przed wszystkim pogłębiamy naszą wiarę. Zachęcam zatem do wspólnego pielgrzymowania.

Szczęść Boże.
Weronika – uczestniczka pielgrzymki

Copyright © Parafia św. Michała Archanioła         Projekt: Wojciech Sitko         Redakcja: sg.par@wp.pl         Liczba odwiedzin: